Cierne koła łańcuchowe stosowane są jako napęd w przenośnikach rolkowych służących do przenoszenia nagromadzonych ładunków w taki sposób, aby nie stykały się one ze sobą.
Urządzenie składa się z koła ciernego oraz dwóch mniejszych kół zębatych (w przypadku ciernych kół łańcuchowych typu 80 zastosowano koła łańcuchowe 5/8″ Z13 oraz 1⁄2″ Z14 S).
W umieszczonym w rowkowanej obudowie cylindrze porusza się mały tłok pneumatyczny.
Jeżeli urządzenie obraca się swobodnie, napęd przenoszony jest z największego koła łańcuchowego na najmniejsze.
W przypadku zablokowania środkowego, rowkowanego cylindra przez tłok, większe koło łańcuchowe nadal obraca się, podczas gdy małe zatrzymuje się.
Cierne koła łańcuchowe stosowane są jako napęd w przenośnikach rolkowych służących do przenoszenia nagromadzonych ładunków w taki sposób, aby nie stykały się one ze sobą.
Urządzenie składa się z koła ciernego oraz dwóch mniejszych kół zębatych (w przypadku ciernych kół łańcuchowych typu 80 zastosowano koła łańcuchowe 5/8″ Z13 oraz 1⁄2″ Z14 S).
W umieszczonym w rowkowanej obudowie cylindrze porusza się mały tłok pneumatyczny.
Jeżeli urządzenie obraca się swobodnie, napęd przenoszony jest z największego koła łańcuchowego na najmniejsze.
W przypadku zablokowania środkowego, rowkowanego cylindra przez tłok, większe koło łańcuchowe nadal obraca się, podczas gdy małe zatrzymuje się.